MARKETING TO TEENAGERS / VOCABULARY

Un adolescent est quelqu'un d'agé de 13 à 19 ans. a teenager is someone aged 13 (thirteen) to 19 (nineteen). = a teen, a youth, a young person

ce qu'on aime et ce qu'on n'aime pas the likes and dislikes : what people like and dislike

être inquiet to be concerned : to be worried

Ces noms désignant de grandes quantités imprécises peuvent se mettre au pluriel Nouns
Ces adjectifs numéraux désignant des chiffres précis sont invariables comme tous les adjectifs Adjectives >> INVARIABLE
des milliards d'euros billions of Euros
huit millions d'Euros eight billion Euros (€8b)
des millions de dollars millions of dollars
dix millions de dollars ten million dollars ($10m)
des milliers d'heures thousands of hours
deux mille heures two thousand hours (2000)
des centaines de personnes hundreds of people
cinq cents personnes five hundred people (500)

Le pouvoir d'achat est ce que l'on  peut s'acheter avec son propre argent. The purchasing power (or buying power) is what one can buy with one's money / wage / salary / income.

un sur quatre one out of four = 25%

selon certaines estimations by some estimates : according to …

séduire, charmer to appeal : to attract, to seduce (cf : sex appeal)

un média (presse, radio, TV ...) a medium / a media (plural : media)

le haut <> le bas top <> bottom

heure de grande écoute Prime time (a prime-time program) is the moment when TV is watched by the largest audience.

cibler, viser to target : to aim at

Teenagers are targeted by advertisers because they are vulnerable and influenceable.

un but a goal : an aim : a purpose

mondial global = world (adj)

Thanks to the media and the Net, the world has become a global village where the news travels instantaneously.

chaussures de sport sneakers : sports shoes

loisir leisure [U]<> work

Attention ! Watch out! Be careful! Take care !

impatiemment eagerly : with impatience